Motorowery
46 w tej kategorii




Komar model 2338

31 październik 2021 ZZR - Romet
Administrator

Written by




Motorower Komar model 2338

W 1970 roku w podwozia motorowerów 2320 i 2330 wbudowano nowy silnik o nazwie S38SH, zmieniająć ich oznaczenia kolejno na 2328 i 2338.
W silniku tym, zastosowano zupełnie nowe rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła. Silnik posiadał jeden bieg i sprzęgło odśrodkowe. Dla łatwiejszego rozruchu zamontowano dekompresor. Prędkość jazdy była regulowana obrotami silnika.
W związku z zamontowaniem tego silnika do ramy Komara 2338 zmieniono także siodło kierowcy na typ rowerowy- w tym przypadku siodło spotykane również w pegazie 700. Wymusiło to zmianę w konstrukcji ramy - nowe mocowanie siedzenia występujace wyłącznie tylko w Komar 2338.
Zamiast dotychczasowej rączki zmiany biegów na lewej stronie kierownicy zastosowano prostą w obsłudze dźwignię (odprężnik), która jest naciskana tylko podczas rozruchu silnika.
Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -
- TUTAJ -
Pozostałe dane są odpowiednie dla poszczególnych modeli i tak: Stosowane malowanie to czerwono - czarna, niebiesko - czarna.
Lata produkcji: 1970(1)-1974?

b>Dane techniczne:
Silnik:
Typu S38SH o mocy 1,5 KM przy 4700 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,9 Nm przy 340obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3

Gaźnik:
Model GM 12F rura ssąca połączona z rurą ramy.

Sprzęgło:
odśrodkowe.
Skrzynia biegów:
Jednobiegowa, zblokowana z silnikiem. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama o konstrukcji rurowo - tłoczonej. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany Kolo tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia. Siodło pojedyncze typu rowerowego, schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy za plastikowymi osłonkami. Całkowita długość 1780mm, szerokość kierownicy 600mm, wysokość rączek kierownicy 950mm, wysokość siodła 800-900mm. Lampa, plastikowa, zintegrowana z widelcem przednim.
Motorower malowany był w kolorach: pomarańczowy, niebieski, czarno-niebieski.

Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Średnica bębnów 97 mm szerokość szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewą pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V, 5 W, s8,5/9,5.

Pojemności:
Zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy,
olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
W stanie suchym 50 kg,
obciążenie całkowite 120kg,
dopuszczalne obciążenie bagażnika 20kg.

Zużycie paliwa:
2l/100km

Prędkość maksymalna 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka do kół.





Wnętrze oraz sprzęgło odśrodkowe silnika S38SH.

Pojazd inwalidzki Dezamet 755 "Norka

05 kwiecień 2021 Dezamet
Administrator

Written by


Dezamet typ 755 "Norka"

Niestety informacje na temat tego pojazdu są szczątkowe.
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała dwuosobowy pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 Dezamet" Praca nr 4465.
Prawdopodobnie w 1992 roku zbudowała prototyp pojazdu inwalidzkiego. Już w 1993 roku zaczęto produkcję seryjną tego pojazdu o nazwie handlowej Norka I.



Żak Mr2E Lux

24 luty 2019 ZMZ
Administrator

Written by


Motorowery MR2 Żak - na www.jacomoto.prv.pl Żak MR2E Lux

Pod koniec produkcji Żaków, w 1963 roku pojawiła się wersja oznaczona symbolem MR2E Lux - w której zastosowano silnik S38B.
Model ten oparty był o "bogatą" wersję Żaka posiadającą lampę przednią jak w Rysiu, chromowaną ozdobę baku i felgi, oraz sygnał dzwiękowy.
Foldery reklamowe pokazują także chromowane boki baku paliwa, jednak w dostępnych egzemplarzach brak takiej ozdoby.
W częœci produkowanych egzemplarzy pojawiła się także nowa plastikowa lampa tylna.
Lata produkcji: 1963



Jawa 20 Mustang

01 listopad 2018 Jawa
Administrator

Written by


Motorowery- Jawa Mustang - na www.jacomoto.prv.pl Jawa 50 typ 23 Mustang

Jawa Mustang to mały motorower o pojemności 50 cm3, produkowany w Czechosłowacji w zakładzie Povazske Strojarne w latach 1968-1982.
Moped ten wywodzi się ze starszych modeli Jawy 555, 550, 20, 05. Stworzony został we współpracy z włoską firmą Italemmezeta.
Początkowo miał być przeznaczony tylko na eksport (USA, NRD, RFN, Polska) jednak duże zainteresowanie w kraju sprawiło ze na początku lat 70 rozpoczęto sprzedaż również i w Czechosłowacji.
Silniki typ 223 posiadały bardzo dobre parametry (3,5 KM 6500 obr./min.) jednak przy imporcie do Polski były "dławione" do 2 KM 4500obr./min. ze względu na ówcześnie panujące przepisy. Silniki te z powodzeniem zaadoptowano także do motoroweru Ogar 200.



Jawa Babetta 28 (228)

01 listopad 2018 Jawa
Administrator

Written by

Motorower Jawa Babetta 28 (228)

Motorower Babetta został wyprodukowany w Czechosłowacji przez fabrykę "Povazske Strojarne".
Babetta po raz pierwszy pojawiła się w 1970 roku z dużymi 19 calowymi kołami, wyprodukowano ich w tym roku zaledwie 100 szt., które miały służyć głównie badaniom oraz działaniom marketingowym, natomiast produkcja seryjna ruszyła w 1971roku. Moped ten był bardzo zaawansowany technicznie jak na swoje czasy, gdyż był to pierwszy motorower na świecie w którym zastosowano elektroniczny zapłon bezstykowy (tzw. Transimo). Posiadał on automatyczną jednostopniową skrzynkę biegów oraz sztywne tylne zawieszenie, pozbawione elementów resorujących. Model 28 został zastąpiony w 1975 roku modelem 206/207.



Simson Suhl Sr2E

01 listopad 2018 Simson
Administrator

Written by


Simson Suhl model: SR2E




Dane techniczne:
Silnik:
Typu SR2E o mocy nominalnej 1,8 KM przy 5000 obr/ min i stopniu sprężania 8,3. Maksymalny moment napędowy to 2,8 kGm przy 3500obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 42mm, pojemność skokowa 47,6cm3 Ciężar silnika w stanie suchym 12 kg. Mieszanka paliwa w stosunku 33:1

Gaźnik:
Model NKJ123-4.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre wielotarczowe

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,5:1 , II-2:1.



Simson Suhl Sr 1

01 listopad 2018 Simson
Administrator

Written by


Simson Suhl model: SR 1




Dane techniczne:
Silnik chłodzony powietrzem, jedno cylindrowy, dwusuwowy z tłokiem płaskim
Przekrój cylindra:38mm
Skok tłoka:42mm.
Pojemność skokowa: 47,6 cm, stosunek sprężania 6:1, moc krótkotrwała: 1,5km przy5000obr min stała: 1,3km przy 4200 obr. ciężar silnika w stanie suchym 12 kg. mieszanka paliwa stosunku 33:1>
Gaźnik:
Gaźnik: Centralno pływakowy NJK 1211, dysza główna: 55, dysza iglicowa: 210

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre wielotarczowe

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. przełożenie 1:3,307 prędkość min:na pierwszym biegu 8km/h, na drugim biegu 15km/h prędkość max:na pierwszym biegu 15km/h, na drugim biegu 40km/h



Dezamet Dantom 50 GXF Lux

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet Dantom GXF 50 Lux oraz pochodne


Dantom GXF 50 Lux był całkowicie nową konstrukcją, produkowną w latach 1998-2000r przez zakłady Dezamet.
Nazwa Dantom, pochodzi od nazwy Przedsiębiorstwa Konstrukcyjno-Badawczego "DANTOM" (pierwsze litery imion żony i syna P.Jaroszewskiego Danuta i Tomasz) która mieściła się w Krakowie przy ulicy Friedlejna. Ponieważ Dantom, była to firma innowacyjno wdrożeniowa stąd nowe konstrukcje i kontakt z przemysłem. Ponieważ pracownicy Dantona wykładali także na Politechnice Krakowskiej konsekwencją tego jest to że, przedsiębiorstwo otrzymało grant od Komitetu Badań Naukowych przy Ministerstwie Nauki i Szkolnctwa Wyższego na opracowanie konstrukcji motoroweru i przygotowanie go do produkcji.



Dezamet Stella 756

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 756 Stella


Motorynka Stella typ 756 była wytwarzana przez Zakłady DEZAMET w Nowej Dębie na rosyjskiej licencji.
Zamaist silników "Delta" stosowano polskie silniki 023 w kilku odmianach.
Sam potorower produkowano w dwóch odmianach Typ 756.1 - odmiana podstawowa i 756.2 - odmiana wzbogacona.
Odmiana wzbogacona 756.2 w odróznieinu od podstawowej, która posiadała dodatkowo kierunkowskazy przednie i tylnie, sygnalizację hamulca przedniego i sygnał dzwiękowy.



Dezamet 755 Motorydwan

08 kwiecień 2021 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 755 Motorydwan

Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy.
Jednym z konstruktorów tego pojazdu był Pan Krzysztof Pawełczak.
Rama była nową konstrukcją, natomiast do napędu posłużyły znane nam już silniki Dezamet 027 z Charta o pojemności 50ccm lub 70ccm oraz 051 o pojemności 125ccm z motocykla WSK. Oba silniki wyposażono w dmuchawę poprawiającą chłodzenie.



Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« May 2022 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31