Dezamet
6 w tej kategorii




Karpaty 4 z silnikiem Dezamet

11 sierpień 2023 Dezamet
Administrator

Written by


Karpaty 4 z silnikiem Dezamet 023

LMZ-2.163 Karpaty-4 - ten model ukraińskiego motoroweru z polskim silnikiem Dezamet Typ 023
Wieloletni dostawca silników dla Lwowskich Zakładów Samochodowych (LMZ), litewska fabryka Vairas, do 94 roku ograniczyła dostawy i znalazła się na skraju bankructwa. Lwowska fabryka motocykli została zmuszona do pilnego poszukiwania alternatywnego silnika do swoich motorowerów.
Jako nowego dostawcę wybrano polskiego producenta zakłady Dezamet SA. Niestety do montażu silników Dezamet Typ 023 konieczna była całkowita zmiana ramy, ponieważ łańcuch napędowy polskiego silnika znajduje się po lewej stronie, a nie po prawej, jak w poprzednim litewskim silniku. Konieczne było również dokonanie innych zmian. Ten nowy model otrzymał indeks LMZ-2.163 i nazwę Karpaty-4.



Dezamet 755 Norka - pojazd inwalidzki

06 październik 2022 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 755 Norka

Niestety informacje na temat tego pojazdu są szczątkowe.
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała dwuosobowy pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 Dezamet" Praca nr 4465.
Prawdopodobnie w 1992 roku zbudowała prototyp pojazdu inwalidzkiego. Już w 1993 roku zaczęto produkcję seryjną tego pojazdu o nazwie handlowej Norka I.



Dezamet Dantom 50 GXF Lux

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet Dantom GXF 50 Lux oraz pochodne


Dantom GXF 50 Lux był całkowicie nową konstrukcją, produkowną w latach 1998-2000r przez zakłady Dezamet.
Nazwa Dantom, pochodzi od nazwy Przedsiębiorstwa Konstrukcyjno-Badawczego "DANTOM" (pierwsze litery imion żony i syna P.Jaroszewskiego Danuta i Tomasz) która mieściła się w Krakowie przy ulicy Friedlejna. Ponieważ Dantom, była to firma innowacyjno wdrożeniowa stąd nowe konstrukcje i kontakt z przemysłem. Ponieważ pracownicy Dantona wykładali także na Politechnice Krakowskiej konsekwencją tego jest to że, przedsiębiorstwo otrzymało grant od Komitetu Badań Naukowych przy Ministerstwie Nauki i Szkolnctwa Wyższego na opracowanie konstrukcji motoroweru i przygotowanie go do produkcji.



Dezamet Stella 756

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 756 Stella



Motorynka Stella typ 756 była wytwarzana przez Zakłady DEZAMET w Nowej Dębie na rosyjskiej licencji.
Zamaist silników "Delta" stosowano polskie silniki 023 w kilku odmianach.
Sam potorower produkowano w dwóch odmianach Typ 756.1 - odmiana podstawowa i 756.2 - odmiana wzbogacona.
Odmiana wzbogacona 756.2 w odróznieinu od podstawowej, która posiadała dodatkowo kierunkowskazy przednie i tylnie, sygnalizację hamulca przedniego i sygnał dzwiękowy.



Dezamet 755 Motorydwan

08 kwiecień 2021 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 755 Motorydwan

Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych rynków zbytu skonstruowały pojazd dostawczy.
Konstruktorem i pomysłodawcą tego pojazdu był Pan Krzysztof Pawełczak.
U podstaw pomysłu stworzenia tego pojazdu była chęć wykorzystania parku maszynowego i zasobów pracowniczych Dezametu.
Pierwszym pomysłem był pojazd czterokołowy. Jednak okazał się on zbyt skomplikowany i pracochłonny. Problemy stwarzało zawieszenie tak przednie jak i tylne. Jego resorowanie oraz układ kierowniczy były nie do przyjęcia. Ta koncepcja została porzucona. Poszukiwania prostych rozwiązań spowodowały powstanie wózka trójkołowego o bardzo prostej ramie i układzie kierowniczym. Przód resorowany był teleskopami z Charta a sztywny tylny wahacz bloczkami gumowymi. W celu poprawienia sterowności został zastosowany w tylnym zawieszeniu mechanizm różnicowy. Prowadzono pracę nad stworzeniem kabiny. Koncepcja powstała wespół z Panem Knyba, producentem łodzi z laminatów. Jednak nie weszła do produkcji.



Motorowy wózek dostawczy Dezamet typ 750 Rydwan

01 listopad 2020 Dezamet
Administrator

Written by

Motorowy wózek dostawczy typ 750 Rydwan

W zakładach w Nowej Dębie opracowano na bazie motoroweru Romet 750 Pegaz motorowerowy wózek dostawczy typ 750 Rydwan.
Charkteryzował się on skrzyną ładunkową w przedniej części pojazdu oraz nową zmienioną jednostką napędową na bazie silnika 017. Nosiła ona oznaczenie 021, odróżniała się rozruchem na pedały i zmienionymi parametrami w celu przystosowania do przewożennia obciążeń.
Pojazd ten miał służyć do przemieszczania na niewielkie odległości ładunków o wadze do 150kg, co czyniło go przydatnym głównie w przemyśle, rolnictwie czy usługach.