W rezultacie Karpaty-4 dla LMZ okazały się zbyt drogie, a sam silnik Dezamet 023 miał pojemność 50 cm3 i moc 2 KM, choć był trochę lepszy od litewskiego V501M, radykalnie nie zmienił charakteru lwowskich motorowerów. Na dodatek kupujący bardzo chłodno przyjęli drogi motorower Karpaty-4 i ten model nie mógł uratować LMZ przed bankructwem. W sumie wyprodukowano 300 motorowerów LMZ-2.163 Karpaty-4, po czym zaprzestano zakupu silników od Dezametu. LMZ-2.163 Karpaty-4 był ostatnim motorowerem lwowskiej fabryki motocykli. W 1998 roku LMZ zbankrutowało i zaprzestało produkcji motorowerów.
Do dziś na Ukrainie zachowało się zaledwie kilka egzemplarzy Karpat-4.
Jeden z nich znajduje się w kolekcji Olega AC.
Jednak to nie koniec historii - na bazie przysłanych z Ukrainy ram do motorowerów Karpaty zbudowano w Polsce nieznaną bliżej ilość (prawdopodobnie 400 ) motorowerów z polskim silnikiem 023 (w wersji z iskrownikiem) i jego osprzętem- min. polskimi tłumikami. Si Prawdopodbnie złożono je w Dezamecie. Niestety więcej informacji na tę chwilę nie posiadamy.
Lata produkcji 1994-1995.