ZZR - Romet
32 w tej kategorii




Romet 705 Pegaz

11 marzec 2024 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 705 Pegaz

Jest to jeden z modeli nowej serii 700 wyprodukowanej przez zakłady Romet w 1972 roku i rozwijającej sie niezależnie od Komarów.
Model tem charakteryzował się uproszczeniem zawieszenia tylnego w stosunku do modelu podstawego Romet 700 - zamiast amortyzatorów tylnych posiadał sztywne zawieszenie analogicznie jak w komarze 2320 - został wyprodukowany w znikomej ilości.



Komar model 2338

31 październik 2021 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Motorower Komar model 2338

W 1970 roku w podwozia motorowerów 2320 i 2330 wbudowano nowy silnik o nazwie S38SH, zmieniając ich oznaczenia kolejno na 2328 i 2338.
W silniku tym, zastosowano zupełnie nowe rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła. Silnik posiadał jeden bieg i sprzęgło odśrodkowe. Dla łatwiejszego rozruchu zamontowano dekompresor. Prędkość jazdy była regulowana obrotami silnika.
W związku z zamontowaniem tego silnika do ramy Komara 2330 zmieniono także siodło kierowcy na typ rowerowy- w tym przypadku siodło spotykane również w pegazie 700. Wymusiło to zmianę w konstrukcji ramy - nowe mocowanie siedzenia występujace wyłącznie tylko w Komar 2338.
Zamiast dotychczasowej rączki zmiany biegów na lewej stronie kierownicy zastosowano prostą w obsłudze dźwignię (odprężnik), która jest naciskana tylko podczas rozruchu silnika.



Romet 205 Ogar

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 205 Ogar

Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 motoroweru, zostało wymuszone zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.
Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Zastosowano nową ramę rurową i silnik Dezamet 023



Romet 200 Ogar

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet Ogar 200

Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 motoroweru, zostało wymuszone zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.



Romet 50T3

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50T3
Model 50T3 różnił się od Rometa 50T1 zastosowaniem kół o rozmiarze 17 i innego kształtu kierownicą.






Romet 50TS1

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50TS1 lub Komar 2362

Model 50TS1 (Turystczno-Sportowy) oznaczany jako Komar 2362 powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym o sportowej sylwetce.
W odróżnieniu od Romet 50T1 posiadał wysoko umieszczony tłumik wydechu, krótki wysoko umieszcony przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. W seryjnej produkcji stosowano jednak zwykły głęboki błotnik przedni jak w 50T1.



Romet 50T1

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50T1

Model 50T1 (w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe, nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz duży schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o symbolu 019.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - Romet 50TS1.
Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni. (każda półka rozbierana osobno).



Romet 110 Kadet Automatic

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 110 Kadet Automatic
otorower powstał na bazie popularnego Rometa 780 Kadeta. Model 110 w odróżnienu od modelu 780 posiadał silnik czechosłowackiej produkcji Jawa 225 (po rozpadzie Czechosłowacji był to Słowacki silnik ZVL 225). Pozostałe różnice wynikały z przystosowania ramy, napędu i instalacji elektrycznej do tego właśnie silnika.
Zmianie uległ także sposób uruchamiania hamulca tylniego, którego dzwignia znajdowała się po lewej stronie kierownicy zamiast dzwigni sprzęgła.
Motorowery posiadały także nowe malowanie dwubarwne.



Romet 782 Kadet

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet M782 Kadet

Prawdopodobnie model z seri informacyjnej/prototypowej przed wdrożeniem do szerszej pordukcji Kadeta 110 Automatic.
Mozliwe ze był to motorower produkowany na rynek zachodni lub tzw "odrzut" z eksportu.
Zastosowano w nim silnik zmodyfikowany silnik z niemieckiego motoroweru Solo z sprzęgłem odśrodkowym uruchamiany za pomocą pedałów.Z poniższych zdjęc wynika że silnik być może posiadał cylinder zaadoptowany z czeskiego silnika montowanego w Jawie.