Motorower produkowany w latach: 1983-1990
Romet 205 Ogar
Dane techniczne:
Silnik:
Dezamet typu 023dwusuwowy jednocylindrowy. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44 mm. Stopień sprężania 8. Moc 1,25 kW przy 4800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 2,85 Nm
Gaźnik:
GM 12F1 rura ssąca połączona z rurą ramy.
Sprzęgło:
mokre dwutarczowe mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,92, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm. Zawieszenie koła tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach Skok zawieszenia 50 mm. Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów, Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem. Rozstaw osi 1200 mm. Długość całkowita 1850mm, szerokość 650 mm, wysokość 1050mm
Motorower malowany był w kolorach: czerwona, niebieska, zielona
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwna wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica- iskrownik o mocy 20W, Wyprzedzenie zapłonu 3 mm przed ZZ (27 stopni). Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14 F80. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 5W. Sygnał elektryczny prądu zmiennego.
Pojemności:
Zbiornik paliwa 9, olej w skrzyni biegów 0,5l
Ciężar:
Ciężar własny 58 kg, dopuszczalne obciążenie 150 kg
Zużycie paliwa:
2,6 l/100 km przy 35 km/h
Prędkość maksymalna 40 km/h
Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka