WSK M06B3

01 listopad 2018 Written by WFM 3282
WSK model: M06B3


Motocykl M06B3 był nastepcą modelu M06B1. W odróżnienu od swego protoplasty miał zmienioną ramę na zamkniętą tzw."jednoramową".
Konstuktorami byli: Jerzy Rajban, Stanisław Czobot, Zenon Pawłowski, Marek Krzeszowiec i R. Pruszkowski.
Silnik dostał oznaczenie S01-Z3A Lux i miał w stosunku do swojego poprzednika - S01 Z3A zwiększony stopień sprężania. Zastosowano także nowy gaźnik typu G20-M2A.
W starszych modelach lampa przednia była taka sama jak w modelu M06B1, lampa tylnia pochodziła natomiast od Gazeli. Pózniejsze roczniki miały juz inne lampy.
Na bazie tego modelu wykonano wiele wersji sportowych jak i, eksportowych, a od 1975 roku takie modele jak: M06B3 Gil, M06B3 Lelek, M06B3 Bąk, M06B3 Kos.
Lata produkcji: 1971-1985
Dane techniczne:
Silnik:
S 01 Z3A Lux, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra -52 mm skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 7,8, moc maksymalna 7,3 KM (5,4 KW) przy 5300 obr/min, moment maksymalny 9,8 Nm przy 4200 obr/min

Gaźnik:
Typu G20 M2A o gardzieli 20 mm,połączony z tłumikiem szmerów ssania. Filtr powietrza siatkowy mokry. Powietrze zasysane spod siodła kierowcy.

Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający.

Skrzynia biegów:
trzybiegowa

Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31

Podwozie:
Rama rurowa spawana, pojedyńcza zamknięta wykonana z rur okrągłych i prostokątnych. Zawieszenie przednie z modelu M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne o skoku 90 mm z modelu M17 Gazela (od roku 1973 zmienione)
Dlugość - 2020mm, szerokość - 700mm., wysokość - 1070mm., rozstaw osi 1330mm., najmniejsza średnica zawracania 4000mm.,
Malowanie dwubarwne lub jednolite, czarny, czerwony, biało-czerwony,

Koła:
3,00x18' niewymienne

Hamulce:
Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o średnicy 135 mm

Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy

Pojemności:
Zbiornik paliwa 13,5 w póżniejszych wersjach 10,5l

Ciężar:
Ciężar własny 97 kg,
ciężar max 250 kg
Zużycie paliwa:
2.8 l/100 km przy 60 km/h

Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do cieżaru 73KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h

Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi
Last modified on poniedziałek, 06 styczeń 2020 15:58
More in this category: « WSK M06B1 WFM M06 »