Istniały dwie wersje silnika rowerowego różniące sie od siebie mocą.
Poza silnikiem rowerowym istniała również wersja silnika Gnom przeznaczona do napędu kajaków.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu R01 dwusuwowy z przepłukiwaniem poprzecznym za pomocą tłoka z deflektorem, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tloka 40 mm, pojemność skokowa 45 ccm. Stopień sprężania 4.5. Moc maksymalna 0,4 KM lub 0,6 KM w zalezności od wersji. Cylinder żeliwny, głowica żeliwna z dekompresoorem sterowanym dźwignią do odciągania silnika od koła. Wał korbowy łożyskowany tocznie.Korbowód łożyskowany ślizgowo. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Stosowane barwy: czarna lub wiśniowa z napisem Gnom na zbiorniku paliwa
Gaźnik:
Opadowy, bezpływakowy o średnicy gardzieli 8 mm lub 10 mm (w zależności od wersji). Zasilanie pompką paliwową membranową napędzaną podciśnieniem w skrzyni korbowej silnika.
Napęd:
Napęd przedniego koła roweru za pomocą rolki gumowej zamocowanej bezporednio na wale korbowym silnika. Przełozenie zalezne od średnicy kola dla kól 20' do 28' w zakresie od ok 11 do 15,5
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik dwucewkowa o mocy 16W. Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu stale 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia jednoświatłowa włączana przelacznikiem przy iskrowniku lub włączana przełącznikiem w obudowwie lampy w zalezności od wersji.
Pojemnosci: Zbiornik paliwa ok 1 l
Cieżar: ciężar własny 9 kg
Zużycie paliwa: 1,5 l/100 km przy 20km/h
Wskazniki:
Szybkosc maksymalna 35 km/h, Szybkosc użytkowa 20 km/h