Silnik Jawa/ZVL 225 Featured

03 grudzień 2023 Written by Motorowerowe typu Jawa 544
Silnik Silnik Jawa/ZVL 225

Pierwotnie stosowany był w czechosłowackich a później słowackich motorowerach Jawa/Babetta 110 oraz w Stella
Jest to jedna z ostatnich modernizacji tego silnika. Od poprzedniej różnił się rozruchem za pomocą kopniaka.
Motorowery posiadają czasem osłonę sprzęgła z napisem Jawa a po rozpadzie Czehosłowacji spotykane są osłony z napisem ZVL.
Producent: ZVL Słowacja - przed rozpadem Czechosłowacji jako Jawa.
Lata produkcji: 1989-94
Silnik montowano w motorowerach: Romet Kadet 110 Automatic

Silnik Jawa/ZVL 225

Dane techniczne:
Silnik:
Typu Jawa 225 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 39 mm skok tłoka 41 mm, pojemność skokowa 49 ccm. Stopień sprężania 9. Moc maksymalna 2,4 KM/1,75KW przy 5000 obr/min Rozrusznik nożny po prawej stronie motoroweru. Paliwo - mieszanka (1:30) z olejem Lux 10.
Gaźnik:
Poziomy typu Jikov 2912DC.
Sprzęgło:
odśrodkowe.
Skrzynia biegów:
dwubiegowa, automatyczna
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Alternator o mocy 20W. Zapłon elektroniczny bezstykowy. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Ciężar:
Ciężar własny ? kg,
Zużycie paliwa:
ok 2l/100 km

Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę. Datki przeznaczę na utrzymanie strony.
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Last modified on sobota, 14 wrzesień 2024 21:31