W lipcu 1998 roku zlecono firmie Bernard Moteur Poland (BPM) wykonanie prototypu tego silnika. Prace miały zakończyć się w wrześniu 1998r.
Z uwagi na niewywiązanie się z umowy przez BMP i późniejszy upadek tej firmy, po listopadzie 1998r prototyp został wykonany przez Dezamet SA i wraz z ramą przekazany ponownie do Krakowa celem przeprowadzenia na nim testów.
Dalsza historia silnika nie jest mi znana.
Docelowo silnik miał napędzać Dezametowskie Dantomy.
Silnik opracowano zupełnie od nowa. Wykorzystano cylinder produkcj zachodniej (Robi 50), pompa oraz gaźnik Mikuni.
Poza podstawową wersją o pojemności skokowej 50ccm miała także powstać wersja o pojemnosci skokowej 80ccm.
Nowością była pięciobiegowa skrzynia biegów oraz poza nożnym, rozrusznik elektryczny.
Lata produkcji: 1998-1999
Silnik montowano w motorowerach: docelowo Dezamet Dantom 50 GXF Lux
Dane techniczne:
Silnik typu E50 jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem, zasilany oddolnie poprzez membranę w mieszankę paliwowo-powietrzną
Głowica ze stopu lekkiego. Rozruch za pomocą rozrusznika nożnego lub za pomocą rozrusznika elektrycznego.
Zawieszenie silnika w ramie za pomocą trzech śrub w tulejach gumowych tłumiących drgania.
Pojemność skokowa 50ccm,
Moc 1,5KW,
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 12V. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
Gaźnik:
typu Mikuni model VM16-483
Sprzęgło:
wielotarczowe mokre - brak pozostałych informacji
Skrzynia biegów:
pięciobiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna.
Ciężar:
bark danych,
brak danych
zużycie paliwa ok 2,6l/100km
Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę: