Pan Tomasz Andrzej Krajewski był pracownikiem Ośrodka Wzornictwa gdzie szefem był w tym czasie Stefan Solik, który zainteresował projektem Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przy Zakładach Rowerowych Romet w Bydgoszczy, kierowany wówczas przez Klaudiusza Kocińskiego.
W 1973r przyjechało do Warszawy dwóch konstruktorów z OBRPJ w celu zapoznania się z konstrukcją motoroweru Mamut i oceny jej przydatności w pracach biura konstrukcyjnego. Wynikiem tego spotkania było zlecenie na wykonanie projektu motoroweru składanego. W założeniach projektowych Romet zrezygnował z umieszczenia zbiornika paliwa w ramie ze względu na trudność zapewnienia szczelności. W ciągu roku powstał projekt motoroweru składanego w oparciu o koncepcję Mamuta ze zmianami dotyczącymi zbiornika paliwa, kierownicy i siedzenia oraz z zastosowaniem nowego napędu w postaci silnika 023 produkcji ZM Nowa Dęba. Projekt wraz z modelem został przekazany Rometowi i przyjęty bez zastrzeżeń, jednak nie wszedł do masowej produkcji.
Już w 1978 ukazały się pierwsze rometowskie motorynki. projekt został zaprzepaszczony a do dnia dzisiejszego nie zachował się wykonany egzemplarz. W 1979 roku wystawie Motosam, spotkał się on tam ze swoim protoplastą Gigantem i kilkoma innymi amatorskimi konstrukcjami.
Zdobyte doświadczenia pan Tomasz Andrzej Krajewski w następnych latach wykorzystał w projekcie motoroweru Dingo Tramp ( będącym rozwinięciem konstrukcji dla Romet) oraz Dingo Servi dla Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Pruszkowie.
Opis - Tomasz Andrzej Krajewski
Motorynka składana Mamut
Projekt dla Romet