Junak B20

01 listopad 2018 Written by Junak 4369

Motocykl Junak B20 na www.jacomoto.prv.pl Junak B20

Pierwszy motocykl trójkołowy skonstruowano na bazie Junaka M07, jednak pozostał on w formie prototypu.Po jakimś czasie wrócono do tego pomysłu i zaczeto produkować go na bazie Junaka M10 i oznaczono jako B20.
W pojeździe zastosowano koła 5.20x12'. Napęd ze skrzyni biegów motocykla przekazywany był za pomocą dwóch przekładni łańcuchowych do mechanizu różnicowego, a następnie półosiami do kół.
Lata produkcji: 1960-65
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S03 czterosuwowy jednocylindrowy, górnozaworowy, średnica cylindra 75 mm, skok tłoka 79 mm, pojemność skokowa 349 ccm, stopień sprężania 7. Moc maksymalna 14 kW (19 KM), Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na łożyskach rolkowych. Tłok ze stopu lekkiego. Rozrząd górnozaworowy napędzany krzywkami za pośrednictwem popychaczy i dźwigni zaworowych. Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem napędzane podwójną pompą zębatą od wału korbowego Zbiornik oleju w kadłubie dookoła skrzynki przekładniowej. Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:
Junak B20 na bazie Junaka M07 Typu G26 o średnicy gardzieli 26 mm, filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzegło:
mokre czterotarczowe, ze sprężyną centralną, sterowane ręcznie

Skrzynia biegów:
czterobiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,04, II - 1,97, III- 1,269, IV-1,00

Napęd:
Jednorzędowym łańcuchem rolkowym 5/8" o 102 ogniwach. Przełożenie 1,56, koło pośrednie - tylny most łańcuchem rolkowym 5/8' o 82 ogniwach, przełożenie 1,47.

Podwozie:
Rama kołyskowa zamknięta podwójna spawana z rur stalowych o przekroju eliptycznym. Kierownica rurowa, regulowana, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych. Skrzynka narzedziowa po prawej stronie motocykla.
Rama skrzyni ładunkowej drewniana, boki i podłoga ze sklejki wodoodpornej. Tył otwierany.
Pojazd malowany byłw kolorach: czarnym,czerwonym.

Koła:
Przednie -szprychowe obręcz stalowa 1,85'x19', opony 3,50x19', koła tylne 3,5x12, ogumienie 5,20x12'

Hamulce:
Mechaniczne, pełnobębnowe. Bębny odlewane ze stopu lekkiego. Hamulec przedni i tylny uruchamiane linką. Hamulec tylny z zapadką postojową.

Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy, iskrownik typu ZS3 z samoczynnym przyspieszaczem zamocowany z przodu silnika. Prądnica typu P9a o mocy 45 W i napięciu 6V produkcji ZWEM Świdnica umieszczona w kadłubie silnika, napędzana od wału korbowego przekładnią zębatą. Regulator typ RG9a 6V, 8A zamocowany do ramy pod zbiornikiem paliwa. Akumulator 6V 14Ah, Świeca zapłonowa M14x1,25 o wartości cieplnej 175 Reflektor przedni umieszczony w obudowie. Żarówka 6V 25/25W, żarówka światła pozycyjnego 6V 1,5W, Trójpołożeniowy wyłącznik świateł zintegrowany ze stacyjką, żarówka kontrolna ładowania 6V 1,5W, żarówka kontrolna biegu luzem 6V 1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W.
Wyłącznik światła stop umieszczony pod filtrem powietrza. Lampa tylna 6V 3W, stop 6V 5W. Przełącznik świateł umieszczony na kierownicy z lewej strony zintegrowany z przyciskiem sygnału dźwiękowego. Sygnał dźwiękowy typu SP5 6V umieszczony w obudowie reflektora


Pojemność zbiornika paliwa 17 l
Pojemność zbiornika oleju 2,4 l
Pojemność skrzynki biegów 0,4l
Pojemność komory sprzęgła 0,5l
Pojemność filtra powietrza 0,1l
Pojemność mechanizmu różnicowego 0,5l
Ciężar: masa własna 290kg, ładowność 300 kg
Zużycie paliwa: 5,7 l/100 km
Predkość maksymalna 75 km/h
Last modified on poniedziałek, 06 styczeń 2020 16:00
More in this category: « Junak M07C Crossowy