Dezamet Motorydwan typ 755 - motorowery na www.jacomoto.pl Dezamet typ 755 Motorydwan


Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy.
Jednym z konstruktorów tego pojazdu był Pan Krzysztof Pawełczak.
Rama była nową konstrukcją, natomiast do napędu posłużyły znane nam już silniki Dezamet 027, znany z Charta o pojemności 50ccm lub 70ccm oraz 051 o pojemności 125ccm znanym z motocykla WSK. Oba silniki wyposażono w dmuchawę poprawiająca chłodzenie.
Istniało kilka odmian nadwoziowych, od otwartej po zamknięte przypominające włoskie dostawcze Piaggio
Poszczególne odmiany posiadały kolejne oznaczenia 755, 755.1 itp. Różniły się długością, zabudową nadwozia, wersjami silnika, ładownością itp.
Na bazie Motorydwanu skonstruowano także pojazd inwalidzki o nazwie handlowej Norka.

Lata produkcji 1990?-1997?



Dane techniczne:
Silnik:
Typu 027.3 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,5 kW przy 5000 obr/min. Maks moment obrotowy 3,0 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik dla wersji 027.3:
poziomy typu 14 MC lub Bing 1/14/206 typ SRE
lub
Typu 027.4 jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 69,8cm3, Średnica cylindra 45mm, skok tłoka 44mm, mocy 2,0KW (2,8KM) przy 5200 obr/ min i stopniu sprężania 8. Maksymalny moment obrotowy to 3,5 Nm przy 5600 obr/min.
Gaźnik dla wersji 027.4:
poziomy typu 14MC lub Bing 1/14/208 typ SRE
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Zazębianie biegów N-1-2-3.
Przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach:
I bieg 2:07, 25 km/h
II bieg 1:52, 45 km/h
III bieg 1:03, 45 km/h
Sprzegło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej

lub silnik 125ccm:
typu 051 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 123,0ccm, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, stopień sprężania 7,5. Moc 4,2 kW przy 5600 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 8,5Nm/4000 obr/min.
Gaźnik:
poziomy typu Bing DRA 8/18/105
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna.
Sprzegło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej

Napęd dla wszystkich silników:
łańcuchowy z mechanizmem różnicowym, przełożenie przekładni 14:44.

Podwozie:
rama rurowa, zawieszenie przednie, wahacz pchany - amortyzacja dwoma teleskopami , zawieszenie tylnie wachacz wleczony amortyzowany dwoma elementami gumowymi.

Koła:
ogumienie 4.40-10/4PR D56

Hamulce:
bębnowe, sterowanie - ręczne - przód, nożne tył
Instalacja elektryczna:
alternator 6V/45W, świeca F100,
lub 12V/110W świeca F100

Pojemności:
zbiornik paliwa 5dccm,

Ciężar: w zależności od wersji


Dopuszczalne obciążenie w zależności od wersji

Zużycie paliwa:
3,2 dccm/100km







Rodzaje odmian




Motorydwany bez kabiny


Motorydwany z kabiną





POWRÓT