Dezamet typ 755 Norka- motorowery na www.jacomoto.pl Dezamet typ 755 "Norka"


Niestety informacje na temat tego pojazdu są szczątkowe.
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 Dezamet" Praca nr 4465.
Prawdopodobnie w 1992 roku zbudowała prototyp pojazdu inwalidzkiego. Już w 1993 roku zaczęto produkcję seryjną tego pojazdu o nazwie Norka I.
W 1995roku zmodernizowano nadwozie i nadano nazwę Norka II w czterech różnych wersjach.
Pojazd ten był napędzany znanymi już z Motorydwanu silnikami Dezamet 027 o pojemności 50ccm i mocy 2,2KM (możliwe że także 70ccm) lub silnikiem 051 (znanym z motocykla WSK) o pojemności 125ccm i mocy 5KM.
Wyposażenie pojazdu było spartańskie. Brak licznika. W pierwszych wersjach (Norka I) wycieraczka przednia o napędzie ręcznym w poźniejszych modelach napędzana silnikiem elektrycznym. Szyba tylnia i przednia pochodziły z Fiata 126, klamki zaadaptowano z przyczep Kempingowych Niewiadów.
Lata produkcji 1992-1997?



Dane techniczne:
Silnik:

Silnik 027.3- pojemnoœc 50ccm
Typu 027.3 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,5 kW przy 5000 obr/min. Maks moment obrotowy 3,0 Nm przy 4000 obr/min

Dane silnika 027.4 o pojemności 70ccm
o mocy 2,0KW (2,8KM) przy 5200 obr/ min i stopniu sprężania 8. Maksymalny moment obrotowy to 3,5 Nm przy 5600 obr/min. Œrednica cylindra 45mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 69,8cm3
Silnik 051 pojemność 125ccm -brak danych.
Pozostałe dane dla silnika Dezamet 027 w obu wersjach pojemnoœciowych.
Gaźnik dla Dezamet 027.3:
poziomy typu 14MC01 lub BING 1/14/206

Sprzegło:
dwutarczowe mokre ze sprężyną centralną

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zmiana biegów nożna.

Napęd:
łańcuchowy z mechanizmem różnicowym, przełożenie przekładni 14:44 .

Podwozie:
rama rurowa, zawieszenie przednie wahacz pchany, tylnie wachacz wleczony na amortyzatorach typu motocyklowego.

Koła:
ogumienie 4.40-10/4PR D56

Hamulce:
bębnowe, sterowanie - ręczne - przód, nożne tył.
Instalacja elektryczna:
alternator 12V/100W, świeca F100

Pojemności:
zbiornik paliwa 5dccm,

Ciężar:


Dopuszczalne obciążenie 100kg

Zużycie paliwa:
2,8 dccm/100km







Norka I



Norka II różne wersje



POWRÓT