Eksponat - Dezamet typ 755 Norka

23 listopad 2022 Written by Nasze eksponaty 3932
Eksponat - Dezamet typ 755 Norka
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała dwuosobowy pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 Dezamet" Praca nr 4465.
Prawdopodobnie w 1992 roku zbudowała prototyp pojazdu inwalidzkiego. Już w 1993 roku zaczęto produkcję seryjną tego pojazdu o nazwie handlowej Norka I.
Nasz egezemplarz pochodzi z 1995 roku i został pozyskany na podlasiu. Odkupiono go od pierwszego właściciela, który od samego początku poruszał się tym pojazdem. Pozostawiono większosć przeróbek, których dokonał poprzedni użytkownik jako świadectwo epoki. W przyszłości pojazd czeka naprawa główna.

Dane techniczne:
Silnik:
Typu 027.3 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,5 kW przy 5000 obr/min. Maks moment obrotowy 3,0 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik dla wersji 027.3:
poziomy typu Bing 1/14/206 typ SRE
lub
Typu 027.4 jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 69,8cm3, Średnica cylindra 45mm, skok tłoka 44mm, mocy 2,0KW (2,8KM) przy 5200 obr/ min i stopniu sprężania 8. Maksymalny moment obrotowy to 3,5 Nm przy 5600 obr/min.
Gaźnik dla wersji 027.4:
poziomy typu 14MC lub Bing 1/14/208 typ SRE
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna w niektórych wersjach ręczna. Zazębianie biegów N-1-2-3.
Przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach:
I bieg 2:07, 25 km/h
II bieg 1:52, 45 km/h
III bieg 1:03, 45 km/h
Sprzegło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna, w niektórych wersjach ręczna.
Sprzegło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej
Napęd dla wszystkich silników:
łańcuchowy z mechanizmem różnicowym, przełożenie przekładni 14:44.
Podwozie:
rama rurowa, zawieszenie przednie wahacz pchany na amortyzatorach typu motocyklowego, tylnie wachacz wleczony na amortyzatorach typu motocyklowego.
Koła:
ogumienie 4.40-10/4PR D56
Hamulce:
bębnowe, sterowanie - ręczne - przód, nożne tył.
Instalacja elektryczna:
alternator 12V/110W, świeca F100
Pojemności:
zbiornik paliwa 5dccm,
Ciężar:
140kg
Dopuszczalne obciążenie 230kg
Zużycie paliwa:
ok 3,2 dccm/100km

Norka II różne wersje
Last modified on niedziela, 05 marzec 2023 14:34

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« May 2023 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31