Pojazd inwalidzki Dezamet 755 "Norka

05 kwiecień 2021 Written by Dezamet 638

Dezamet typ 755 "Norka"

Niestety informacje na temat tego pojazdu są szczątkowe.
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała dwuosobowy pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 Dezamet" Praca nr 4465.
Prawdopodobnie w 1992 roku zbudowała prototyp pojazdu inwalidzkiego. Już w 1993 roku zaczęto produkcję seryjną tego pojazdu o nazwie handlowej Norka I.
W 1995roku zmodernizowano nadwozie i nadano nazwę handlową Norka II w czterech różnych wersjach.
Pojazd ten był napędzany znanymi już z Motorydwanu silnikami Dezamet 027 o pojemności 50ccm i mocy 2,2KM (możliwe że także 70ccm) lub silnikiem 051 (znanym z motocykla WSK) o pojemności 125ccm i mocy 5KM.
Wyposażenie pojazdu było spartańskie. Brak prędkościomierza. W pierwszych wersjach (Norka I) wycieraczka przednia o napędzie ręcznym w poźniejszych modelach napędzana silnikiem elektrycznym. Szyba tylnia i przednia pochodziły z Fiata 126, klamki zaadaptowano z przyczep Kempingowych Niewiadów.
Lata produkcji 1992-1997?



Dane techniczne:
Silnik:
Typu 027.3 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,5 kW przy 5000 obr/min. Maks moment obrotowy 3,0 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik dla wersji 027.3:
poziomy typu 14 MC lub Bing 1/14/206 typ SRE
lub
Typu 027.4 jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 69,8cm3, Średnica cylindra 45mm, skok tłoka 44mm, mocy 2,0KW (2,8KM) przy 5200 obr/ min i stopniu sprężania 8. Maksymalny moment obrotowy to 3,5 Nm przy 5600 obr/min.
Gaźnik dla wersji 027.4:
poziomy typu 14MC lub Bing 1/14/208 typ SRE
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna w niektórych wersjach ręczna. Zazębianie biegów N-1-2-3.
Przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach:
I bieg 2:07, 25 km/h
II bieg 1:52, 45 km/h
III bieg 1:03, 45 km/h
Sprzegło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej

lub silnik 125ccm:
typu 051 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 123,0ccm, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, stopień sprężania 7,5. Moc 4,2 kW przy 5600 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 8,5Nm/4000 obr/min.
Gaźnik:
poziomy typu Bing DRA 8/18/105
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna, w niektórych wersjach ręczna.
Sprzegło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej

Napęd dla wszystkich silników:
łańcuchowy z mechanizmem różnicowym, przełożenie przekładni 14:44.

Podwozie:
rama rurowa, zawieszenie przednie wahacz pchany na amortyzatorach typu motocyklowego, tylnie wachacz wleczony na amortyzatorach typu motocyklowego.

Koła:
ogumienie 4.40-10/4PR D56

Hamulce:
bębnowe, sterowanie - ręczne - przód, nożne tył.
Instalacja elektryczna:
alternator 12V/110W, świeca F100
Pojemności:
zbiornik paliwa 5dccm,

Ciężar:
140kg Dopuszczalne obciążenie 230kg

Zużycie paliwa:
ok 3,2 dccm/100km







Norka I




Norka II różne wersje
Last modified on wtorek, 06 lipiec 2021 21:53
More in this category: « Dezamet Dantom 50 GXF Lux

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« August 2021 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31