Eksponat - Dezamet 755 Norka
Motorower trójkołowy.
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała dwuosobowy pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 "Dezamet" Praca nr 4465.
Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu skonstruowały pojazd dostawczy Motorydwan. Na bazie tego pojazdu firma Motorowery Trójkołowe Montaż Serwis Dystrybucja inż. Stanisław Budnik z Chodzieży wyprodukowała dwuosobowy pojazd inwalidzki. Jest on w literaturze określany jako nr 399. Czasem jako nr 399 "Dezamet" Praca nr 4465.
Prawdopodobnie firma ta już w 1992 roku zbudowała prototyp pojazdu inwalidzkiego a w 1993 roku zaczęto produkcję seryjną tego pojazdu o nazwie handlowej Norka I.
Nasz egezemplarz pochodzi z 1995 roku i został pozyskany na Podlasiu. Odkupiono go od pierwszego właściciela, który od samego początku poruszał się tym pojazdem. Pozostawiono większość przeróbek, których dokonał poprzedni użytkownik jako świadectwo epoki. W przyszłości pojazd czeka naprawa główna.
Producent:
Zakłady Predom Dezamet później Dezamet SA w Nowej Dębie.
Data Produkcji 1996.
Nasz egezemplarz pochodzi z 1995 roku i został pozyskany na Podlasiu. Odkupiono go od pierwszego właściciela, który od samego początku poruszał się tym pojazdem. Pozostawiono większość przeróbek, których dokonał poprzedni użytkownik jako świadectwo epoki. W przyszłości pojazd czeka naprawa główna.
Producent:
Zakłady Predom Dezamet później Dezamet SA w Nowej Dębie.
Data Produkcji 1996.
Dane techniczne:
Silnik: Typu 027.3 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,5 kW przy 5000 obr/min. Maks moment obrotowy 3,0 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik dla wersji 027.3:
Bing 1/14/206 typ SRE
lub Typu 027.4 jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 69,8cm3, Średnica cylindra 45mm, skok tłoka 44mm, mocy 2,0KW (2,8KM) przy 5200 obr/ min i stopniu sprężania 8. Maksymalny moment obrotowy to 3,5 Nm przy 5600 obr/min.
Gaźnik dla wersji 027.4:poziomy typu Bing 1/14/208 typ SRE
Skrzynia biegów:trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Zazębianie biegów N-1-2-3.
Przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach:
I bieg 2:07, 25 km/h
II bieg 1:52, 45 km/h
III bieg 1:03, 45 km/h
Sprzęgło:mokre trzytarczowecierne w kąpieli olejowej
Gaźnik:poziomy typu Bing DRA 8/18/105
Skrzynia biegów:trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna.
Napęd dla wszystkich silników: łańcuchowy z mechanizmem różnicowym, przełożenie przekładni 14:44.
Podwozie: rama rurowa, zawieszenie przednie, wahacz pchany - amortyzacja dwoma teleskopami, zawieszenie tylnie wachacz wleczony amortyzowany dwoma elementami gumowymi.
Koła:ogumienie 4.40-10/4PR D56
Hamulce:bębnowe, sterowanie - ręczne - przód, nożne tył
Instalacja elektryczna: 12V/110W świeca F100
Pojemności: zbiornik paliwa 5dccm,
Ciężar: bd
Zużycie paliwa:
3,2 dccm/100km